Individuální kurzy plavání

Skupinové tréninky nejsou pro každého.

Soukromé lekce plavání mohou pro vás být to pravé.

Plavat se můžete naučit v každém věku, jako děti, dospělí, těhotné ženy, senioři, hendikepovaní, nebo s nadváhou.

Umíte-li se ve vodě správně pohybovat, plavání vašemu tělu prospívá, nepřetěžuje klouby, vazy ani páteř, posiluje a protahuje všechny hlavní svalové skupiny a srdce. Při správném vydechování do vody zvětšuje vitální kapacitu plic. Je přirozenou rehabilitací po úrazech či operacích a pozitivně ovlivňuje psychiku.

Abyste dosáhli pozitivního efektu musíte plavat umět.

Při nezvládnutém způsobu, zejména nepotopíte-li hlavu a nevydechujete vody, je vaše tělo ve velkém úhlu vůči hladině přičemž musíte překonávat větší odpor vody, neúměrně namáháte krční páteř a šíjové svalstvo. Nesouměrnými pohyby nohou přetěžujete bederní páteř, namáháte ramena, a zpravidla nedýcháte pravidelně.

swimming reality 1

Realita v našich bazénech...

Tito plavci mají pocit, že dělají něco pro své zdraví, ve skutečnosti se spíš trápí.

Naučte se plavat efektivně, bez námahy, pro radost.

Získejte cit pro vodu, zlepšete techniku plaveckých způsobů, startů a obrátek.

URČETE SVOU SKUPINU

Neplavec

  • Chci se naučit plavat.
  • Během získávání jistoty je s vámi trenér v hloubce od 1 do 1,2 m.
  • Naučíte se základy plaveckého způsobu kraul a znak.

Začátečník

  • Nepotopím hlavu a/nebo neuplavu 25 metrů.
  • Zbavíte se strachu z potopení hlavy a naučíte se plavat.
  • Během získávání jistoty je s vámi trenér v hloubce od 1 do 1,6 m.
  • Naučíte se základy plaveckého způsobu kraul, znak, případně prsa.

Středně pokročilý/á

  • Potopím hlavu a/nebo s námahou uplavu 200 m a/nebo mám problémy s dýcháním.
  • Umím základy kraulu, znaku nebo prsou a chci se naučit techniku.
  • Zharmonizujete pohybu nohou a paží, naučíte se správně dýchat.

Pokročilý/á

  • Uplavu bez námahy 200 m, chci zdokonalit techniku nebo se naučit nový způsob.
  • Zdokonalíte kraul, znak, prsa, naučíte se motýlek.

Plavec/Plavkyně

  • Chci se připravit na závody (triatlon, ironman).
  • Lekce pro aktivní sportovce a triatlonisty, kteří chtějí dosáhnout vyšší výkon.
  • Zlepšíte způsob a zvýšíte svou rychlost a vytrvalost.

Soukromé lekce plavání


  • Podle potřeb a zaměření: Naučení | Technika | Výkon
  • Obsah: video s rozborem chyb, zapůjčení pomůcek
  • Vstup na bazén: si zaplatíte na recepci
  • Doba: 50 minut
  • Cena: 600 Kč
  • Rezervace soukromé dráhy: + 600 Kč/trénink
  • Forma úhrady: bankovním převodem
animace plaveckých způsobů

Trénujeme v pátek odpoledne a o víkendech během hodin pro veřejnost

v bazénu SPORTCENTRUM YMCA

Na Poříčí 12

115 30 Praha 1

Délka 25 metrů, tři dráhy.

Hloubka od 1,0 m do 1,6 m.

Teplota vody 27°C.

bazén SC YMCA Praha
  • K vašemu požadavku vystavíme zálohovou fakturu, kterou pošleme na váš kontaktní email.
  • Úhrada je provedena připsáním částky na účet nejpozději 24 hodin před termínem tréninku.
  • Po úhradě vám vystavíme a pošleme fakturu.
  • Termín lekce je možné změnit po předchozí žádosti na WhatsApp, e-mail, nebo SMS nejpozději 24 hodin před jejím zahájením. Pro návrh náhradního termínu sledujte hodiny pro veřejnost v pátek odpoledne a o víkendu v Rozvrhu bazénu.
  • Při nedodržení termínu nebo pozdním zrušení bude lekce zrušena bez náhrady.
  • Při vstupu do prostor šaten a bazénu doporučujeme gumovou obuv k vodě (žabky, pantofle).
  • Na bazénu nenoste šperky (náušnice, prstýnky, řetízky) ani nežvýkejte.
  • Před vstupem na bazén se osprchujte a omyjte sprchovým gelem.
  • Chraňte svůj zrak plaveckými brýlemi. Krátkozrakým doporučujeme nasadit kontaktní čočky.
  • Osobám s delšími vlasy je doporučená plavecká čepice, nebo alespoň vlasy do gumičky.
  • Máte-li vlastní, vezměte si ploutve, destičku, piškot (Pull Buoy), pádla (packy), nezapomeňte plavky a ručník ;-)

PLAVECKÉ ZPŮSOBY

free style animation

Kraul je technicky nejdokonalejší, nejrychlejší a energeticky nejméně náročný plavecký způsob bez zvýšených nároků na kloubní pohyblivost. Tělo plavce má v téměř vodorovné poloze minimální odpor, po zvládnutí techniky je efektivním a přirozeným pohybem s dobrou orientací.

back stroke animation

Znak je po kraulu druhý nejpřirozenější plavecký způsob. Tělo plavce je ve splývavé vodorovné poloze, boky a ramena u hladiny, tvář rovnoběžně s hladinou, uši mírně pod hladinou, pohled směřuje vzhůru. Právě pro sníženou možnost orientace je znak málo využíván v rekreačním plavání, ačkoli je nejzdravější plavecký způsob.

breast stroke animation

Prsa jsou v Evropě nejrozšířenějším způsobem v rekreačním plavání, především proto, že je možné plavat i bez potopení hlavy a dýchání do vody s dobrou orientací. Plavec se zakloněnou hlavou nad hladinou neúměrně namáhá krční páteř a šíjové svalstvo. Nesouměrnými pohyby nohou přetěžuje bederní páteř. Prsa jsou náročná na souhru pohybů horních i dolních končetin, rychlost s každým tempem kolísá. Prsa jsou nejpomalejší a technicky nejtěžší způsob s vysokými nároky na kloubní pohyblivost a největší spotřebou energie. Při nezvládnuté technice jsou nejnezdravějším pohybem ve vodě.

butterfly animation

Motýlek vznik jako modifikace způsobu prsa a v roce 1952 byl uznán jako nový plavecký způsob. Po kraulu to je druhý nejrychlejší plavecký způsob. Poloha těla se v průběhu plaveckého cyklu mění, plavec se v průběhu plavání vlní od hlavy celým tělem po špičky chodidel. Na vlnivý pohyb navazují kopy nohou a práce paží.