Individuální kurzy plavání

Skupinové tréninky nejsou pro každého.

Soukromé lekce mohou pro vás být to pravé.

Plavat se můžete naučit v každém věku a kondici, jako děti, dospělí či senioři, těhotné, hendikepovaní, nebo s nadváhou.

Plavání vašemu tělu prospívá, nepřetěžuje klouby, vazy ani páteř, protahuje všechny hlavní svalové skupiny a posiluje srdce. Při správném vydechování do vody zvětšuje vitální kapacitu plic. Je přirozenou rehabilitací po úrazech i operacích, a pozitivně ovlivňuje psychiku.

Abyste pozitivního efektu dosáhli musíte plavat umět.

Při nezvládnutém způsobu, zejména nepotápíte-li hlavu a nevydechujete vody, je vaše tělo ve velkém úhlu k hladině. Musíte pak překonávat větší odpor vody, neúměrně namáháte krční páteř, šíjové svalstvo a ramena. Nesouměrnými pohyby nohou přetěžujete bederní páteř, a většinou pravidelně nedýcháte. Při správném plavání si s ostatními nepokecáte ;-)

swimming reality 1

Realita v našich bazénech...

Tito plavci mají pocit, že dělají něco pro své zdraví. Důsledky jejich pohybu jsou bohužel jiné.

Nejen že nepotápí hlavu, je až s podivem, kolik lidí se při prsou namísto chodidly odráží nárty, případně nohama stříhají.

Naučíme vás plavat efektivně a bez námahy, pro zdraví i radost z pohybu ve vodě.

Získáte cit pro vodu, zlepšíte techniku plaveckých způsobů, startů a obrátek.

Soukromé lekce plavání


  • Podle potřeb a zaměření: Naučení | Technika | Výkon
  • Obsah: video s rozborem chyb, zapůjčení pomůcek
  • Vstup na bazén: zaplatíte na recepci
  • Doba: 50 minut
  • Cena: 500 Kč
  • Forma úhrady: bankovním převodem
animace plaveckých způsobů

Trénujeme v bazénu SPORTCENTRUM YMCA

v pátek odpoledne a o víkendech v hodinách pro veřejnost

Na Poříčí 12

115 30 Praha 1

Délka 25 metrů, tři dráhy.

Hloubka od 1,0 m do 1,6 m.

Teplota vody 27°C.

Rezervace soukromé dráhy: 600 Kč + DPH / hod.

bazén SC YMCA Praha
  • K vašemu požadavku vystavíme zálohovou fakturu, kterou pošleme na váš kontaktní email.
  • Úhrada je provedena připsáním částky na účet nejpozději 24 hodin před termínem tréninku.
  • Po úhradě vám vystavíme a pošleme fakturu.
  • Termín lekce je možné změnit po předchozí žádosti na WhatsApp, e-mail, nebo SMS nejpozději 24 hodin před jejím zahájením. Náhradní termín v hodinách pro veřejnost v pátek odpoledne nebo o víkendu podle Rozvrhu bazénu konzultujte s trenérem.
  • Při nedodržení termínu nebo pozdním zrušení bude lekce zrušena bez náhrady.
  • Při vstupu do prostor šaten a bazénu doporučujeme gumovou obuv k vodě (žabky, pantofle).
  • Na bazénu nenoste šperky (náušnice, prstýnky, řetízky) ani nežvýkejte.
  • Před vstupem na bazén se osprchujte a omyjte sprchovým gelem.
  • Chraňte svůj zrak plaveckými brýlemi. Krátkozrakým doporučujeme nasadit kontaktní čočky.
  • Osobám s delšími vlasy je doporučená plavecká čepice, nebo alespoň vlasy do gumičky.
  • Máte-li vlastní, vezměte si ploutve, destičku, piškot (Pull Buoy), pádla (packy), nezapomeňte plavky a ručník ;-)

URČETE SVOU SKUPINU

Neplavec

  • Chci se naučit plavat.
  • Během získávání jistoty je s vámi trenér v hloubce od 1 do 1,2 m.
  • Naučíte se základy plaveckého způsobu kraul a znak.

Začátečník

  • Nepotopím hlavu a/nebo neuplavu 25 metrů.
  • Zbavíte se strachu z potopení hlavy a naučíte se plavat.
  • Během získávání jistoty může být s vámi trenér v bazénu.
  • Naučíte se základy plaveckého způsobu kraul, znak, případně prsa.

Středně pokročilý/á

  • Potopím hlavu a/nebo s námahou uplavu 200 m a/nebo mám problémy s dýcháním.
  • Umím základy kraulu, znaku nebo prsou a chci se naučit techniku.
  • Zharmonizujete pohybu nohou a paží, naučíte se správně dýchat.

Pokročilý/á

  • Uplavu bez námahy 200 m, chci zdokonalit techniku nebo se naučit nový způsob.
  • Zdokonalíte kraul, znak, prsa, naučíte se motýlek.

Plavec/Plavkyně

  • Chci se připravit na závody (triatlon, ironman).
  • Lekce pro aktivní sportovce a triatlonisty, kteří chtějí dosáhnout vyšší výkon.
  • Zlepšíte způsob a zvýšíte svou rychlost a vytrvalost.

PLAVECKÉ ZPŮSOBY

free style animation

Kraul je technicky nejdokonalejší, nejrychlejší a energeticky nejméně náročný plavecký způsob bez zvýšených nároků na kloubní pohyblivost. Tělo plavce má v téměř vodorovné poloze minimální odpor, po zvládnutí techniky je efektivním a přirozeným pohybem s dobrou orientací.

back stroke animation

Znak je po kraulu druhý nejpřirozenější plavecký způsob. Tělo plavce je ve splývavé vodorovné poloze, boky a ramena u hladiny, tvář rovnoběžně s hladinou, uši mírně pod hladinou, pohled směřuje vzhůru. Pro sníženou možnost orientace je znak v rekreačním plavání málo využíván, ačkoli je nejzdravější pohyb ve vodě.

breast stroke animation

Prsa jsou v Evropě nejrozšířenější způsob v rekreačním plavání, především proto, že je možné plavat i bez potopení hlavy a dýchání do vody s dobrou orientací. Jsou nejpomalejší (rychlost s každým tempem kolísá) a technicky nejtěžší způsob s vysokými nároky na kloubní pohyblivost a souhru pohybů horních i dolních končetin, s největší spotřebou energie. Při nezvládnuté technice jsou prsa nejnezdravějším pohybem ve vodě: plavec s hlavou zakloněnou nad hladinou neúměrně namáhá krční páteř, šíjové svalstvo a ramena, nesouměrnými pohyby nohou přetěžuje bederní páteř, nedýchá pravidelně.

butterfly animation

Motýlek je po kraulu druhý nejrychlejší plavecký způsob. Vznikl modifikací způsobu prsa a v roce 1952 byl uznán jako nový plavecký způsob. Poloha těla se v průběhu cyklu mění, plavec se vlní od hlavy celým tělem po špičky chodidel. Na vlnivý pohyb navazují kopy nohou a práce paží.