Individuální kurzy plavání

Skupinové tréninky nevyhovují každému.

Soukromé lekce mohou být řešením.

Plavat se můžete naučit v každém věku a kondici, jako děti, dospělí, senioři, těhotné, hendikepovaní, i s nadváhou.

Plavání vašemu tělu prospívá. Nepřetěžuje klouby, vazy ani páteř, protahuje všechny hlavní svalové skupiny, posiluje srdce. Při vydechování do vody zvětšuje vitální kapacitu plic. Je přirozenou rehabilitací po úrazech i operacích, pozitivně ovlivňuje psychiku.

K dosažení pozitivního efektu musíte plavat umět.

swimming reality 1

Realita v našich bazénech

Tito plavci se domnívají, že prospívají svému zdraví. Důsledky jejich pohybu jsou bohužel jiné.

Nejen, že nepotápí hlavu, je až s podivem, kolik lidí se při prsou namísto chodidly odráží nárty, nebo nohama "stříhá".

Jestliže nezvládáte způsob, zejména když nepotápíte hlavu a nevydechujete vody, je vaše tělo ve velkém úhlu k hladině. Musíte překonávat větší odpor vody, neúměrně namáháte krční páteř, šíjové svalstvo a ramena. Nesouměrnými pohyby nohou přetěžujete bederní páteř, většinou nedýcháte pravidelně. Při správném způsobu plavání si s ostatními nepokecáte ;-)

Naučím vás plavat efektivně a bez námahy, pro zdraví i radost z pohybu ve vodě.

Získáte cit pro vodu, zlepšíte techniku plaveckých způsobů, startů a obrátek.

URČETE SVOU SKUPINU

1 Neplavec

  • Chci se naučit plavat.

  • Během získávání jistoty je s vámi trenér v hloubce od 1 do 1,2 m.

  • Naučíte se základy plaveckého způsobu kraul a znak.

2 Začátečník

  • Nepotopím hlavu a/nebo neuplavu 25 metrů.

  • Zbavíte se strachu z potopení hlavy a naučíte se plavat.

  • Během získávání jistoty může být s vámi trenér v bazénu.

  • Naučíte se základy plaveckého způsobu kraul, znak, případně prsa.

3 Středně pokročilý/á

  • Potopím hlavu a/nebo s námahou uplavu 200 m a/nebo mám problémy s dýcháním.

  • Umím základy kraulu, znaku nebo prsou a chci se naučit techniku.

  • Zharmonizujete pohybu nohou a paží, naučíte se správně dýchat.

4 Pokročilý/á

  • Uplavu bez námahy 200 m, chci zdokonalit techniku nebo se naučit nový způsob.

  • Zdokonalíte kraul, znak, prsa, naučíte se motýlek.

5 Plavec/Plavkyně

  • Chci se připravit na závody (triatlon, ironman).

  • Lekce pro aktivní sportovce a triatlonisty, kteří chtějí dosáhnout vyšší výkon.

  • Zlepšíte způsob a zvýšíte svou rychlost a vytrvalost.

Soukromé lekce plavání


  • Podle potřeb a zaměření: Naučení | Technika | Výkon

  • Obsah: video s rozborem chyb, zapůjčení pomůcek

  • Vstup na bazén: zaplatíte na recepci

  • Držitelé karty MultiSport mají vstup na bazén zdarma

  • Doba: 50 minut

  • Cena: 500 Kč

  • Forma úhrady: bankovní převod, hotovost

animace plaveckých způsobů

Trénujeme v bazénu SPORTCENTRUM YMCA

(po dohodě i v jiných bazénech a individuálních časech)

v pátek odpoledne a víkend v hodinách pro veřejnost

Na Poříčí 12, Praha 1

Délka 25 metrů, tři dráhy.

Hloubka od 1,0 do 1,6 m.

Teplota vody 27°C.

Rezervace soukromé dráhy: 600 Kč / hod. + DPH

Platební podmínky

  • K vašemu požadavku vystavíme zálohovou fakturu, kterou pošleme na váš kontaktní email.

  • Úhrada je provedena připsáním částky na účet nejpozději 24 hodin před termínem tréninku.

  • Po úhradě vám vystavíme a pošleme fakturu.

  • Po předchozí dohodě je možná úhrada v hotovosti proti paragonu.

Pravidla

  • Termín lekce je možné změnit po předchozí žádosti na WhatsApp, e-mail, nebo SMS nejpozději 24 hodin před jejím zahájením. Náhradní termín podle Rozvrhu bazénu v pátek odpoledne nebo o víkendu v hodinách pro veřejnost konzultujte s trenérem.

  • Chcete-li mít dráhu pouze pro sebe, rezervujte si jí před tréninkem s vedením bazénu.

  • Při nedodržení termínu nebo pozdním zrušení bude lekce zrušena bez náhrady.

  • Při vstupu do prostor šaten a bazénu doporučujeme gumovou obuv k vodě (žabky, pantofle).

  • Na bazén nenoste šperky (náušnice, prstýnky, řetízky), které ponechte doma nebo v bezpečnostní schránce.

  • Před vstupem na bazén se osprchujte a umyjte mýdlem nebo sprchovým gelem.

  • Chraňte svůj zrak plaveckými brýlemi. Osoby se zrakovým postižením by měly nosit kontaktní čočky.

  • Osobám s delšími vlasy doporučujeme plaveckou čepici, nebo alespoň vlasy do gumičky.

  • Máte-li vlastní, vezměte si ploutve, destičku, piškot (Pull Buoy), pádla (packy), nezapomeňte plavky a ručník ;-)

  • Na bazénu nežvýkejte.

PLAVECKÉ ZPŮSOBY

free style animation

Kraul je technicky nejdokonalejší, nejrychlejší a energeticky nejméně náročný plavecký způsob bez zvýšených nároků na kloubní pohyblivost. Tělo plavce má v téměř vodorovné poloze minimální odpor, po zvládnutí techniky je efektivním a přirozeným pohybem s dobrou orientací.

back stroke animation

Znak je po kraulu druhý nejpřirozenější plavecký způsob. Tělo plavce je ve splývavé vodorovné poloze, boky a ramena u hladiny, tvář rovnoběžně s hladinou, uši mírně pod hladinou, pohled směřuje vzhůru. Pro sníženou možnost orientace je znak v rekreačním plavání málo využíván, ačkoli je nejzdravějším pohybem ve vodě.

breast stroke animation

Prsa jsou v Evropě nejrozšířenější způsob v rekreačním plavání, především proto, že je možné plavat i bez potopení hlavy s dobrou orientací. Jsou nejpomalejším (rychlost s každým tempem kolísá) a technicky nejtěžším způsobem s vysokými nároky na kloubní pohyblivost a souhru pohybů horních i dolních končetin, s největší spotřebou energie. Při nezvládnuté technice jsou prsa nejnezdravějším pohybem ve vodě: plavec s hlavou zakloněnou nad hladinou neúměrně namáhá krční páteř, šíjové svalstvo a ramena, nesouměrnými pohyby nohou přetěžuje bederní páteř, nedýchá pravidelně.

butterfly animation

Motýlek je po kraulu druhý nejrychlejší plavecký způsob. Vznikl modifikací způsobu prsa a v roce 1952 byl uznán jako nový plavecký způsob. Poloha těla se v průběhu cyklu mění, plavec se vlní od hlavy celým tělem po špičky chodidel. Na vlnivý pohyb navazují kopy nohou a práce paží.